Laddar evenemang

• Evenemanget har varit.

Portabeldag

oktober 15 @ 10:00 - 16:00

Portabeldag vid vårdkaseberget i Fituna.
Klubben sätter upp en QRP radio men naturligtvis kan man sätta upp en egen radio om man vill köra mer effekt.
Vi ses klockan 10.

Karta

Vägbeskrivning:

Åk väg 225 från Vårsta mot Nynäshamn. Sväng av mot Fituna Gård, det är skyltat Fituna och Båttrailers. 1,5 km efter gården tar du andra skogsvägen till höger, denna är oftast inte utmärkt men ibland sitter det snitslar på träden vid avtagsvägen. Efter c.a 1.5 km kommer du till ett T-kors, det går att ta sig till klippan via båda vägarna.

Antingen:
Sväng höger och kör längst vattnet till ett grustag där du kan parkera. Forsätt i vägens riktning på en stig ca 150 meter och ta vänster upp i skogen när stigen grenar sig. Du kommer till klippan ca 150 meter senare. Bra väg om du vill bada efteråt. Sedan våren 2012 sitter det en bom strax efter korsningen. Se till att det fortfarande går att komma förbi om ni parkerar i närheten av korsningen.

Eller:
Sväng vänster och kör ca 900 meter upp för backen till en liten P-plats på höger sida. Där går en bred stig in i skogen mot Vårdkasen. Efter några hundra meter når du vårdkasen på toppen av berget, fortsätt sedan ned mot vattnet för att nå klippan. Bra väg om du vill se Vårdkasen och den helt fantastiska utsikten.