Information från Styrelsen

Presentation: Thomas Engström

Ordförande Thomas Engström SM0WQT Pristo 101

Ordförande sedan 2010-02-03 då jag bildade Amatör & Privatradioförening Pristo tillsammans med mina radiovänner. 2014 byte vi namn på föreningen till Stockholms Läns Radioamatörer.

1976 började jag med Privatradio (27MHz) Jag var bl.a. Vägbas och Sjöbas samt Tiabas här i Stockholm. Jag var också aktiv i många år inom Vidja Radioklubb som jag var medlem i nästan 20 år innan man beslutade att lägga ner föreningen.
Jag har varit aktiv inom amatörradion här i Stockholm sedan slutet på 90-talet. I början på 2000 talet tog jag mitt C-cert och fick komma ut på kortvågen körde mycket på 20m och 80m. Idag sedan ett antal år tillbaka Kör jag mest 2 meter och lite digital moder. Men Kommer på sikt att sätta upp en ny dipol för kortvågen igen då min gamla blåste ner och gick sönder.

Jag brinner för amatörradioutbildningen inom klubben och att kunna få ut nya amatörer på banden, vilket är en stor del av klubbens verksamhet idag samt att klubben kör kortvågen och 2 meter och har våra ute och inne aktiviteter som gör mycket för klubbens medlemmar och verksamheten.

2 svar på ”Presentation: Thomas Engström”