Information från Styrelsen

Vårens aktiviteter

Här kommer en sammanfattning av aktiviteterna framöver.

FRUKOSTKLUBBEN öppet i klubblokalen varannan söndag från kl 10.00. Se kalendern vilka dagar https://www.sk0mg.se/kalender

ÅRSMÖTE Söndagen 18 feb kl 13.00, plats Vargvägen 12, Västerhaninge
För er som inte betalt medlemsavgiften går det att Swisha på plats.
I år serveras kaffe o kanel/kardemummalängder efter mötet.
Välkomna

27/69 MHz TRÄFF 29 feb kl 18.30 i klubblokalen Vargvägen 12, Västerhaninge.
Vi går igenom lite formalia vad som gäller samt informerar om amatörradiokursen.
Tittar lite på “radioschacken” mm
Kaffe o bulle finns!

KORTVÅGSKVÄLL 21 mars kl 18.30
Vi går igenom föreningens Yaesu FTDX10 med avseende på brusreducering/filterinställningar. Vi provkör också nya antennen
från UK antenna, en Endfed 10-80 med 49:1 balun som förhoppningsvis är monterad då. Informerar också om CW om intresse finns, vi är lite sugna på en CW-kurs eller träningsgrupp där man kan köra saaaakta…

RADIODAG HELLASGÅRDEN 14 april kl 10.00 träffas vi på
parkeringen vid Hellasgården, södra delen vid gräsytan brukar vi lägga beslag på.
Ta gärna med egna potabelutrustningar och rigga, klubben sätter upp en tråd och har FT 897:an igång.
Termos o mackor är bra ha grejer att ta med

RADIODAG ROTEBRO 12 maj kl 10.00. Vi ses denna gång på gräsytan bakom Rotebro kyrka. Samma upplägg som vid Hellasgården. Första gången här så detblir spännande!

AMATÖRRADIOKURS Kursstart 1 september kl 09.00. Kursen kommer att gå under sept-okt. Mikro finns i lokalen för lunch.
Mer info kommer efter årsmötet.

Välkomna till ovanstående aktiviteter önskar
Styrelsen SK0MG