Information från Styrelsen

Hej och välkommen till ett nytt radioår!

Här kommer lite Info från senaste styrelsemötet den 8 januari på Vargvägen och framförallt några datum att hålla reda på. Samma text ligger på Facebook men för Er som inte är inne på FB så kommer ett mail också.

21 januari kommer SSA att ha en träff på tekniska museet, DL0 Johan Thed har dragit samman klubbarna i SM0 och vi har förärats med att hålla ett radiosamband kl 11:00 – 12:00.
För de som är intresserade att deltaga i sambandet så ses vi på Kaknästornets parkering 10:30, Vi kommer att rigga 80m, 2m och 69MHz. Korvgrillning kommer att finnas vid Parkeringen.
Program för övriga dagen finns utlagt på Facebook.

5 februari håller föreningen ett medlemsmöte i klubblokalen Vargvägen 12, Västerhaninge. Blir en del nyheter ang repeatrar
inom klubben.

Årsmötet inom föreningen kommer att hållas den 26 februari 2023 kl 13:00, plats Vargvägen 12 Västerhaninge. Sedvanliga förhandlingar och val av styrelse/funktionärer.
Vi har en motion kvar från förra årsmötet att behandla, som handlar om att skapa en fond, där medlemmar kan söka medel till medlemsavgiften.
Radioaktiv tårta kommer att serveras.

Planering för 69MHz träff har dragits igång och planerna är en dag i maj på Gärdet i stockholm, Vi ska reka plats nu den 21:a då vi håller ett samband där.

Varannan söndag kommer vi att bemanna lokalen under beteckningen “frukostklubben” med tonvikt på kortvågen. Vi har en jättefin Yaesu FT-2000 att prova med väl fungerande antenner på taket. I vår kommer vi att köra jämna veckor, med start den 29/1 och därefter 12/2, 26/2, 12/3 osv. Kaffe macka finns och incheckning/portöppning på 145.450.

I övrigt så kommer vi att driva 69MHz ringen på torsdagar kl 20:00 och 2m-ringen söndagar kl 19:00.

Sammanfattningsvis datum att hålla reda på:

21 januari, Samband SSA kaknäsparkeringen
5 februari Medlemsmöte
26 februari Årsmötet
Torsdagkvällar och varannan söndag klubblokalen öppen.
Maj 69MHz-träff någonstans kring Gärdet.
I övrigt hoppas vi på lite spontanaktiviteter också.

/Styrelsen genom Stefan SA0PDX